New Car - Advice

Off topic, keep it clean and legal!
User avatar
pineappletribe
Old Skool Don Daddy
Old Skool Don Daddy
Posts: 4498
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:23 am
Location: West Sussex

Re: New Car - Advice

Post by pineappletribe » Tue Oct 04, 2011 1:32 pm

Beagle wrote:But if I was in the market for a new car I'd look at the Golf TSis. Well built, decent performance but low tax and high mpg.
I currently have a VW Golf 2.0 FSI -> it was a compromise between fuel economy, lower costs (i was replacing a BMW 330i M Sport!!!) & still remaining german...

Tbh i have owned lots of different Golf's and always found them very reliable.. I couldn't quite bite the bullet at the time & get a diesel, but if i was getting the car now, i would deffo get a TDI (but the higher bhp ones).

I would also say the BMW 330 is by far the best car that i have ever driven / owned.
(Also - by far - the most expensive to run :( )

User avatar
stuartj
Old Skool Don Daddy
Old Skool Don Daddy
Posts: 3938
Joined: Tue Feb 05, 2002 8:13 am
Location: Derby UK

Re: New Car - Advice

Post by stuartj » Wed Oct 05, 2011 7:01 am

Thanks for all the advice chaps - Gonna be a few weeks away before I get my redundancy money so will spend some weekends test driving various cars.

Has anyone had any experiences of Lexus? Saw the IS 220d yesterday whilst surfing the web, got some favourable reviews. Not knowingly seen one in the flesh though, any good?

User avatar
Beagle
Nicolas Parsons
Nicolas Parsons
Posts: 12594
Joined: Sun May 09, 2004 2:51 pm
Location: Nodnol

Re: New Car - Advice

Post by Beagle » Wed Oct 05, 2011 7:35 am

stuartj wrote:Thanks for all the advice chaps - Gonna be a few weeks away before I get my redundancy money so will spend some weekends test driving various cars.

Has anyone had any experiences of Lexus? Saw the IS 220d yesterday whilst surfing the web, got some favourable reviews. Not knowingly seen one in the flesh though, any good?
Dullest cars ever?


Look, just man-up and get a proper car. Either a Lotus, Caterham 7, or a Land Rover. :-D

User avatar
pineappletribe
Old Skool Don Daddy
Old Skool Don Daddy
Posts: 4498
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:23 am
Location: West Sussex

Re: New Car - Advice

Post by pineappletribe » Wed Oct 05, 2011 7:53 am

A lotus? Wtf? He's not a hairdresser.... i think?! :lol:

User avatar
stuartj
Old Skool Don Daddy
Old Skool Don Daddy
Posts: 3938
Joined: Tue Feb 05, 2002 8:13 am
Location: Derby UK

Re: New Car - Advice

Post by stuartj » Wed Oct 05, 2011 8:29 am

Lol, certainly not a hairdresser.

User avatar
Beagle
Nicolas Parsons
Nicolas Parsons
Posts: 12594
Joined: Sun May 09, 2004 2:51 pm
Location: Nodnol

Re: New Car - Advice

Post by Beagle » Wed Oct 05, 2011 10:30 am

haha! Hairdressor? I said 'Lotus', not 'Audi TT'. :lol:

User avatar
pineappletribe
Old Skool Don Daddy
Old Skool Don Daddy
Posts: 4498
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:23 am
Location: West Sussex

Re: New Car - Advice

Post by pineappletribe » Wed Oct 05, 2011 10:36 am

Beagle wrote:haha! Hairdressor? I said 'Lotus', not 'Audi TT'. :lol:
ha - same rules apply! -> ps. throw in the spazda mx5 too for good measure :lol:

User avatar
Sir Captinweestain
The Messiah of the 21st Century
The Messiah of the 21st Century
Posts: 8556
Joined: Wed Apr 27, 2005 3:39 pm
Location: Derby

Re: New Car - Advice

Post by Sir Captinweestain » Wed Oct 05, 2011 10:50 am

Buy instantly.
http://www.pistonheads.com/lotus/europa/9.jpg

Did well in the 70's mind.

User avatar
pineappletribe
Old Skool Don Daddy
Old Skool Don Daddy
Posts: 4498
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:23 am
Location: West Sussex

Re: New Car - Advice

Post by pineappletribe » Wed Oct 05, 2011 10:55 am

ha yeah but u just know beagle was referring to one of these:
Canices_camera_June_2007_075_t352.jpg
Canices_camera_June_2007_075_t352.jpg (18.43 KiB) Viewed 1905 times
images2.jpeg
images2.jpeg (3.19 KiB) Viewed 1905 times

User avatar
drift
Old Skool Don Daddy
Old Skool Don Daddy
Posts: 4382
Joined: Sun Oct 28, 2001 12:00 am
Location: Midlands, UK

Re: New Car - Advice

Post by drift » Wed Oct 05, 2011 12:35 pm

stuartj wrote:Thanks for all the advice chaps - Gonna be a few weeks away before I get my redundancy money so will spend some weekends test driving various cars.

Has anyone had any experiences of Lexus? Saw the IS 220d yesterday whilst surfing the web, got some favourable reviews. Not knowingly seen one in the flesh though, any good?
Worth a trip down to Availablecar at Castle Donnington. Not to buy it from there, but they have so many cars all unlocked that you can just hop in and out of to get an idea of what feels most comfortable. Helps to narrow down what you're after, and no sales people hassle you.

User avatar
stuartj
Old Skool Don Daddy
Old Skool Don Daddy
Posts: 3938
Joined: Tue Feb 05, 2002 8:13 am
Location: Derby UK

Re: New Car - Advice

Post by stuartj » Wed Oct 05, 2011 1:16 pm

drift wrote:Worth a trip down to Availablecar at Castle Donnington. Not to buy it from there, but they have so many cars all unlocked that you can just hop in and out of to get an idea of what feels most comfortable. Helps to narrow down what you're after, and no sales people hassle you.
That's a cracking idea Nick!!!

User avatar
Beagle
Nicolas Parsons
Nicolas Parsons
Posts: 12594
Joined: Sun May 09, 2004 2:51 pm
Location: Nodnol

Re: New Car - Advice

Post by Beagle » Wed Oct 05, 2011 1:57 pm

pineappletribe wrote:
Beagle wrote:haha! Hairdressor? I said 'Lotus', not 'Audi TT'. :lol:
ha - same rules apply! -> ps. throw in the spazda mx5 too for good measure :lol:
haha, as if. Lotus make proper 'make your eyes bleed around corners' sports cars. (well, some of them anyway! :-D )
Last edited by Beagle on Wed Oct 05, 2011 2:02 pm, edited 1 time in total.

User avatar
pineappletribe
Old Skool Don Daddy
Old Skool Don Daddy
Posts: 4498
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:23 am
Location: West Sussex

Re: New Car - Advice

Post by pineappletribe » Wed Oct 05, 2011 2:01 pm

*for women ;) :lol: :D

User avatar
meatpie48
Old Skool Don Daddy
Old Skool Don Daddy
Posts: 2674
Joined: Thu Apr 05, 2007 10:04 am

Re: New Car - Advice

Post by meatpie48 » Wed Oct 05, 2011 10:20 pm

Let me give you my 2 bobs worth.

I have an Audi A4 S Line 170 Diesel. Its a bfantastic motor & I picked my 56 plate with FASH 43k on the clock for 9995. Its good on diesel on motorway around 650 miles on a full tank using Shell VMax diesel but around 520 on local roads, maybe less if I'm in a rush ;)! the downsides are servicing costs, however I know someone at Audi who does a round the back (not that way) cash in hand price. And they're also quite uncomfortable with horrendously hard suspension.

Don't go near alfa's, lovely to look at but you may aswell have a shit under under the bonnet.

Saabs are pricey to run & service as are volvo's.

My Mrs has a honda, and although it never goes wrong (touch wood) its absolutely terrible on petrol due to the high revving vtec engine. Diesels aren't too great, well compared to others.

Don't overlook a newer Mondeo. The diesels are good. The build quality is high and servicing isn't too shabby.

Might be worth also having a look at Passat diesels aswell.

User avatar
c_funk
Nicolas Parsons
Nicolas Parsons
Posts: 11110
Joined: Sun Feb 02, 2003 4:13 pm
Location: S.W 16

Re: New Car - Advice

Post by c_funk » Thu Oct 06, 2011 9:51 am

yea the new passat diesels are quite good.i drove one for a week as a hire car recently and it was a nice car and seemed to do plenty of miles to a tank

Locked